To uker med forhistorisk tid

Noen jeg kjenner ganske godt, og som også har hjemmeundervisning, har laget en plan for dette halvåret som jeg synes er god. Jeg har derfor bestemt meg for at vi også følger denne planen. Mye blir så klart gjort med vår egen vri.

Vi vil systematisk gå igjennom historien fra forhistorisk tid og frem til ny moderne tid i løpet av dette skoleåret, og vi vil se hvordan og hvorfor verden har forandret seg og er blitt slik den er i dag.
Historie har jeg alltid vær veldig glad i, og kan nesten ikke få nok.

På biblioteket lånte vi 10-12 bøker om emnet. Det som fanget Mika sin interesse mest, var funnet av ismannen, så vi har lest mye om ham.

Vi har lest om neandertalerne, steinalderen, bronsealderen og vi har vært på tur med andre hjemmeundervisere og sett på helleristninger.

Turen til Gullskår helleristningsfelt var en kjempefin tur. Været var flott og barna hadde det kjempefint med gjensyn av vennene sine.

Vi har allerede laget en tidslinje far år 0 og frem til i dag. Denne lagde vi for lenge siden. Nå vil vi lage en tidslinje til, fra forhistorisk tid og frem til år 0, og så kan den gamle tidslinjen vi har ta over ved år 0.
På tidslinjen kan vi skrive inn når det blir steinalder, og vi kan lime på bilder av redskaper, bilder av helleristninger, neandertalere osv.

Men, denne uken har vi matteuke! Da blir det ulike spill og matte på pc, kule matteark osv.

Levi liker å bruke to terninger når vi spiller stigespill og ludo. Først tenkte jeg at det var litt praktisk for meg, for da gikk det litt fortere å spille. Men, jeg oppdaget også at det ble mye regning ut av det når vi må telle på to terninger. Så vi kommer til å fortsette å bruke to terninger.

Vel, da får vi komme igang her hjemme.

Ha en flott dag videre!

Facebooksiden
Instagram Homeeducation with the Hagen`s
Instagram den vanlige kontoen min
Tiktok



Comments are closed.